Kako da se za male pare reklamirate na Facebooku

0

Dobar proizvod ne vrijedi ništa bez reklame. Možete imati najbolji proizvod na cijelom svijetu ali ne vrijedi ako niko za njega ne zna. Promocija (kao dio marketinga) je izuzetno važna, naročito ako tek krećete sa poslovanjem. Svi moraju biti na društvenim mrežama. Ali, samo prisustvo na društvenim mrežama nije dovoljno.

Facebook je odavno smanjio reach (doseg) svakog vašeg kompanijskog posta. Iako imate dosta fanova (recimo 1.000) tu vašu objavu će možda da vidi trećina. Ako imate sreće. To rade zato što žele da im plaćate za veći reach (doseg). Što je i razumljivo, sa njihove tačke gledišta. Nije fer, ali tako je. Dobra vijest je da ne mora da vas košta mnogo. Možete svoju uslugu ili proizvod reklamirati za već od par dolara (eura). Ljepota Facebooka je u tome što vam jedini nude najbolji target (izbor ciljne grupe) nego bilo gdje drugo na internetu. Jer oni imaju najviše podataka o svojim korisnicima. Zato se, kada je u pitanju internet marketing, najviše i ulaže u Facebook reklamiranje. A kako se reklamirate? Pa postoje dva osnovna načina. Prvi je boost post a drugi je klasična reklama.

Screen Shot 2016-06-13 at 12.22.44 PM

Bustovanje statusa

Boost post se dešava kada napišete neki status na kompanijskoj (ili bilo kojoj drugoj) Facebook strani i želite da taj status vidi što više ljudi. Klikom na opciju „boost post“ dobijate novi prozor gdje unosite sve parametre koje želite. Za početak birate ciljnu grupu za koju želite da vidi vašu objavu. Uvjek savjetujem da sami podesite ciljnu grupu kroz opciju „People you choose through targeting“. Prva opcija „people who like your page“ su, kao što ime kaže (za one koji znaju engleski), samo za ljude koji su lajkovali vašu Facebook stranicu. Druga opcija „People who like your Page and their friends“ je isto kao prva opcija samo što se uključuju i njihovi prijatelji, bez obzira da li su lajkovali vašu Facebook stranicu ili ne. A treća opcija je najbolja, jer vi sami kontrolišete ko će da vidi.

Screen Shot 2016-06-13 at 12.25.01 PM

I tu postoje razne cake kako da pospešite prodaju uz što manje ulaganje. Kako ste izabrali tu opciju, dobićete mogućnost da napravite novu ciljnu grupu (create new audience). Uzmimo za primjer da ste iz Crne Gore, proizvodite fancy skupe farmerke i da vam su vam ciljna grupa ljudi koji žive isključivo u Crnoj Gori i koji su malo imućniji. Tu treba da ustanovite njihova interesovanja. Šta vole ti ljudi? Šta prate na fejsu? Čemu se raduju? Pa svako ko će dati više novca na „obične“ farmerke preferira skuplje telefone, laptopove, možda dobre parfeme. A demografija je jasna, minimum 20 godina a maksimum jedn 50-tak. Preko toga rijetko ko koristi pametne telefone i kupuje farmerke. Ne mora da znači, niti je dobro generalizovati, ali marketing mora da generalizuje. Pritom, takav potrošač čita ozbiljnije novine, prati startap scenu, i slično. Dakle, vi ćete u new audience ubaciti ta interesovanja. I na kraju potvrditi na save. 

Screen Shot 2016-06-16 at 3.51.58 PM

Kada ste to uradili, potrebno je da odredite budžet. Koliko novca želite da uložite u reklamu. Imajte na umu da vam nisu velike i nenormalne cifre važne! Od toga da vaš status vidi milion ljudi a da jedna osoba kupi vaš proizvod mnogo je važnije da vaš status vidi 100 ljudi a da proizvod kupi njih 20. Naravno, ako imate par stotina eura na raspolaganju, uvjek je dobro uložiti ih u reklamu. Ali, niste obavezni. Kako vam posao bude rastao tako neka raste i vaš budžet.

Screen Shot 2016-06-16 at 3.56.43 PM

Za nekih 2 eura možete očekivati između 570 i 1.500 potencijalnih potrošača koje ste prethodno jasno i precizno targetirali. Imajte na umu da promo (slika) treba da ima manje od 20% teksta kako bi reach bio što veći. Nekada niste uopšte ni mogli da promovišete status sa slikom koja ima više od 20% teksta, ali sada su to dozvolili (pogledaj upozorenje u žutom polju gore i dole). Dalje, neka bude CTR konverzija samo 5% to je 28 ljudi (minimalno). Neka od njih 10% kupi proizvod to je njih troje. Ako vi prodajete fancy farmerke za 100 eura, vi ste na uloženih 2 eura zaradili 300 eura. Što je jako, jako dobro. Ali, ja predlažem da se nikad ne ide ispod 5 eura.

Dalje, potrebno je da odredite datum trajanja vaše promocije. To može biti generičkih 1, 7 ili 14 dana ali ispod, u polju run this ad until možete odrediti i dalje. Savjetujem, za početak, da to bude nekih 5 dana za po 1 euro dnevno. Jer prosto, bolje pokriti više dana nego samo jedan. Zar ne? I na kraju, kliknete na opciju boost. I to je to. Jednostavno, zar ne?

Screen Shot 2016-06-16 at 4.01.07 PM

Imajte na umu da ne možete boostovati status ukoliko nemate Ads Manager nalog, što je opisano dalje u tekstu.

Klasična reklama

Sa druge strane, možete praviti i klasične reklame. Suprotno od statusa, reklamu kreirate iz posebnog ad managera i birate gdje će se vidjeti, kome će se prikazati i na koji način. A to radite tako što sa leve strane vašeg Facebook naloga kliknete na opciju Ads Manager.

Screen Shot 2016-06-16 at 9.59.57 PM

Ako prvi put pravite koristite ovu opciju moraćete da napravite nalog. Ili lični ili korporativni. Ako je korporativni, prosto ćete unijeti sve podatke o vašoj firmi (naziv, adresa, sajt, PIB i slično) a na kraju ćete dodati i karticu sa kojom ćete plaćati. Možete dodati i PayPal nalog ili direktno ukucati karticu, ili i jedno i drugo. Jako je važno da odredite period naplate (skidanja novca sa računa) i koliki je treshold. Recimo, možete staviti da vam se troši do 20 eura, a kada dođe do tog iznosa da odmah ide naplata sa kartice i/ili Pay Pala. Ja savjetujem da stavite u toj nekoj granici oko 20 eura jer vam je najlakše da se kontrolišete. Ako nemate trenutno novca, prosto ćete dugovati Facebooku i to je to. Reklame vam više neće biti puštane, a kada izmirite, iste će se nastaviti.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.04.30 PM

Kada ste setovali svoj nalog, onda je potrebno da se vratite na početni ekran Ads Managera i da napravite svoju reklamu. Facebook ima jako lepo odrađen ovaj dio koji će vas sam navoditi kroz korake. Prvo birate razlog reklamiranja. Da li želite da promovišete vašu Facebook stranicu i tako prikupite više fanova? Ili da usmjerite ljude na vaš sajt i pospješite prodaju? Ili ako imate aplikaciju i želite da joj povećate broj skidanja? Prosto izaberete iz ponuđenih opcija.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.10.23 PM

Kada ste to izabrali, idete na sljedeći korak. Hajde za primer da uzmemo da želite da ljude usmjerite na sajt gdje prodajete vaš proizvod ili uslugu. U tom slučaju ćete uneti naziv kampanje. Na primjer „Jesenja prodaja farmerki V5“

Screen Shot 2016-06-16 at 10.14.36 PM

Potom, dobićete novi prozor gdje je potrebno da unesete vašu ciljnu grupu i izvršite fina podešavanja (slično, samo još detaljnije nego kod boost posta). U ovom slučaju, ako prodajete muške farmerke naravno da ćete targetirati isključivo muškarce, između 20 i 55 godina, koji govore našim jezikom. A sa desne strane možete da vidite koliki vam je potencijalni reach (doseg).

Screen Shot 2016-06-16 at 10.20.27 PM

Dalje, potrebno je da izvršite još detaljnijih podešavanja poput demografije gdje možete izabrati nivo obrazovanja.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.23.06 PM

Ako prodajete fancy farmerke koje dosta koštaju vrlo je vjerovatno da je vaša ciljna grupa visoko obrazovana. I u tom slučaju ćete detaljnije izabrati nivo obrazovanja.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.25.21 PM

Pored toga, kao što je već gore napomenuto u tekstu, vaša ciljna grupa mora da ima novac. Jel tako? U suprotnom ne može da kupuje skupe farmerke, nego kupuje na farmerke na pijaci za 2.500 dinara. Zato je važno da targetirate sve koji koriste facebook sa svojih skupljih telefona poput ajfona. Zato ćete izabrati opciju Behaviour gdje ćete izabrati mobile devices a tu tačan brend.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.27.48 PM

Postoji mnogo finih podešavanja koje možete da namjestite, ali premalo je prostora i vremena za tako nešto. A neka, nešto ostane i za profesionalce. Elem, dalje, potrebno je da izaberete gdje će se reklama pojavljivati. Savjetujem da izaberete sve kanale. Nema tu mnogo razmišljanja. I obavezno morate dodati i instagram. Tamo „pljušte“ lajkovi i posjete.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.29.34 PM

Potom, dolazite do budžeta. Imajte na umu da ovaj vid reklamiranja na Facebooku košta malo više nego boost post. I savjetujem da izaberete lifetime budget gdje ćete staviti recimo 10 eura a u kalendaru izabrati par dana trajanja. Biding ostavite automatski, jer nije potrebno da se zamarate oko toga. Time se bave profesionalci.

Screen Shot 2016-06-16 at 10.32.35 PM

Zatim, vrijeme je da kreirate samu reklamu. Možete promovisati jednu promo sliku ili čak video. Video se uvjek preporučuje jer je reach mnogo veći nego na sliku.

Screen Shot 2016-06-17 at 8.42.55 PM

Više slika u jednoj reklami je jako efektivno i izgleda nekako ovako:

Screen Shot 2016-06-17 at 8.47.46 PM

Potom, ispod povezujete vašu Facebook stranu i instagram ukoliko ga imate, i unosite tekst reklame. Savjetujem da obavezno povežete i vašu instagram stranicu jer se isplati. Jako, jako se isplati.

Screen Shot 2016-06-17 at 8.51.59 PM

Zatim, kada još skrolujete dolje dobijate još opcija. Morate dodati barem jednu sliku, a možete ih staviti i više. Vodite računa da slika bude u formatu koji je predvidio Facebook. Takođe, navodite i Headline kao i dodatni opis, koji će se vidjeti ispod slike. Sa desne strane možete vidjeti primjer vaše reklame na raznim pozocijama poput pregleda na Desktopu, na mobilnom, na instagramu, i sa desne strane Facebooka gdje se prikazuju reklame.

Screen Shot 2016-06-17 at 8.55.16 PM

I to je to. Kada ste sve to dodali, prosto kliknete na Place Order i Facebook će pregledati vašu reklamu i ako je sve OK pustiće je.

Zverko.rs